09 oktober 2014

Springer med Håkan och P3-doku

Tro och tvivel är en av de bästa låtarna som skrivits på svenska, tänker jag när jag springer längs Ribersborg, nu höstöde och mörk redan klockan sju. Bra, aom fan ända från anslaget i "94 hade jag ett fast jobb" och fram till slutet med den lekfulla hälsningen till Roy Bittan och Backstreets. Håkan vågar ta ut svängarna i texten och markerar att han tillhör en tradition av män som sjunger om det svåra i att vara människa. Modig nog att visa sina rädslor.
Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om, utan om hur jag blir som rekonditionerad av att springa, att inte ens hösten känns så outhärdlig när jag lyckas ta ut stegen. Ända sedan förra hösten då näthat och annat fick mig ur balans har jag haft bekymmer med löpningen. Nu kanske det har vänt. Man får hoppas det. Mycket tyder på det. Får snarare hejda min skadeglädje över att hatet från vänster inte lönade sig.
Jag pluggar ur Håkan och lyssnar på en P3-doku om Bloody sunday. En helt annan bloggpost, skulle jag tro.

Inga kommentarer: