03 september 2014

På väg till jobbet, fast försenad

Om bara en liten stund sätter jag mig på min cykel och trampar iväg till jobbet. Väl där möts jag av glada barn i en alltför stor barngrupp och kanske måste jag ägna en stund åt att skaffa vikarie, om någon är sjuk eller så. Men har jag tur kan jag ägna tid åt den där ungen som behöver utveckla sin svenska så mycket eller åt hen som räknar fiskarna i akvariet och ger dem namn. Och visa hur grenen som gick av på tomatplantan nu fått rötter i glaset.som vi ställde den i. För.mig som politiker är det en.styrka att jag i huvudsak ägnar min tid åt annat. Även om jag någongång skulle.kunna tänka mig en period som heltidspolitiker, så har jag något konkret och verkligt att utgå ifrån när jag snackar. Känslan när man tvingas jobba över eller börja klickan sex och ringa hem och hoppas att ungarna kommer upp på morgonen eller får.i sig lite middag kan man inte läsa sig till. Jag lider verkligen med politiker som måste poängtera hur ofta de är ute och talar med vanligt folk. Själv föredrar jag politiker som är vanligt folk. På väg till jobbet, fast försenad.

Inga kommentarer: