16 mars 2014

Återhämtning

Det är ett halvår till valet då jag för sista gången ska väljas in i Malmö kommunfullmäktige. Sen slänger jag stafettpinnen för sista gången och går åt ett annat håll. Vi får se vart och det är långt dit. Mitt parti är starkare än någonsin, motkrafterna mot det som förstör finns på plats. Det kan behövas; min gata lyser röd i statistiken över utsläpp av kvävedioxid och idag firar vi söndag med koldioxidnivåer över 400 ppm för första gången.
Men idag vilar jag från politiken och världen. Jag är säker på att mina partivänner klarar av att välja bästa Louise till ordförande utan mig och den stora demonstrationen mot nazism kommer inte att sakna deltagare. Idag vilar jag genom att sköta mitt och vårt. Springer en runda för att försöka hitta hem till den form som behövs om göteborgsvarvet ens ska vara teoretiskt möjlig att genomföra och går sen någonstans med Sara. Återhämtning är  halva träningen, utan sin hälsa kan man inte klara något.
Idag hör ni inte så mycket ifrån mig.

Inga kommentarer: