12 februari 2014

"Poliser istället för samhällsservice"

Jag skulle kanske hellre bloggat om hur lycklig jag är att våren är här eller så. Men det kommer alltid något emellan. Nu gäller det att hela radikalgänget inne i stan går loss för att polisen äntligen bestämt sig för att bringa lite lag och ordning i delar av Järva. Ja. "Sluta montera ner samhällsservicen" kvider man, som om samhällsservice botar min dotters känsla av otrygghet när hon kommer upp ur T-banan på kvällen eller för den delen mitt på dan och grabbarna står och glor. När jag sen frågar runt lite vad det är för samhällsservice som monterats ner så är det visst post, bank och liknande som avses. Ja, det är för sorgligt att de allra fattigaste inte har bankkontor att gå in och diskutera placeringar på. Det skulle säkert bota tristessen och rastlösheten i orten.
I Stockholm används nödvändiga förstärkningar av tryggheten i Järva för att trycka till alliansen. I Malmö användes liknande satsningar för att trycka dit oss rödgröna. Se här så det går när de andra styr. Men det är dumheter. Polisen ska vara där de kriminella finns. De ska gå runt, snacka, fånga tjuvar och förhindra brott. De ska göra så att min flicka utan något ont i bröstet ska kunna röra sig i sin hemstadsdel. Det ska vara lika säkert i Husby som på Nytorget. Det kan väl inte vara så svårt att fatta.

Inga kommentarer: