01 januari 2014

Hollandia istället för bantning

Det blev Hollandia och vi var långt ifrån ensamma där. Paulo Robertos ord om att svenska folket aldrig varit så tjockt som nu ekar i mitt huvud, men jag slår bort det. Vi gick en promme på ungefär 7,5 i solsken och blåst och i morgon tänker jag springa 12. Det jämnar ut sig. Men det handlar också lite om hur man vill leva sitt liv. För att få den där perfekta hälsan och kroppen får man betala ett högt pris. Det är ett hårt och meningslöst liv. Och inte så lite självupptaget, när behoven av en annan värld inte är mindre än förr, när hoten mot det gemensamma kanske aldrig varit större.
Jag tänker att man ska leva sitt liv lite som om det vore ett marathonlopp.
Man ska disponera tiden väl så att man orkar hela vägen. Och om det inte är kul och njutbart under tiden så är det inte min revolution.
Promenader, löpträning, bakelser och en bra bok. Vackra vyer och en spännande match.
Möten och mer möten.
En förändrad värld
2014:s tempo och agenda är satt.

Inga kommentarer: