01 oktober 2013

Mitt enda liv

Ta vara på ditt liv, detta är din stund på jorden. Livet går inte i repris. Lev din dröm, living la vida loca. Du kan bli det du vill, bara du kämpar på.
Så går snacket, så faller orden som höstlöv ner på den fuktiga gräsmattan.
Det ställer oerhörda krav på mig. Jag ska inte bara klara av att leva i vardagen, sköta mina barn och förändra världen, jag ska dessutom anstränga mig.och lyckas med min dröm. Man kan få panikångest för mindre. Det finns dagar då man får vara glad om man orkar komma på vad man ska ha till middag eller att gå ner och lägga rätt sopor i rätt kärl i miljörummet på gården. Det finns nog skäl att downshifta sina ambitioner en smula. Att vara bra nog förälder och partner är fullt tillräckligt. Att älska och älskas, att göra någon liten insats duger gott nog. I detta enda liv.

Inga kommentarer: