21 juni 2013

Svett istället för blommor.

Jag hittar en bloggpost från 2006 om hur jag älskar midsommar och en från 2007 om hur jag äter kebab med sönerna på midsommarafton. Det är en dag fylld av statements och minnen och hur cool jag än försöker vara inför mina midsommarminnen, så träffas jag av bumeranger från då, hela tiden. Fylla och falska förhoppningar är allt jag läser ut av de vackra instagrambilderna som folk lägger ut. Lyckohetsen, kärlekstörsten och rädslan för att inte vara normal.
Det bästa hade varit att resa bort och stå i vattnet där haven möts i Skagen eller sitta under ett parasoll i en vacker stad på medelhavets östra sida. Men vi cyklar och springer istället. Bulltofta i värmen, där unga flickor letar efter sju sorters blommor och unga män tänder grillen och påbörjar den fylla som ska vara tills daggen fuktar grässtråna i morgon bitti. Jag springer bort stresshormonerna istället och vi dricker vatten, med svett istället för blommor i håret.

Inga kommentarer: