04 maj 2013

Inga varulvar eller utomjordingar

Jag läser inga böcker och ser inga filmer om varulvar och utomjordingar. Det är människor här på jorden som intresserar mig. Såna som du och jag, skröpliga, sammanstta människor med gott och ont i sig. Resor och relationer och föräldraskap. Det är också det min bok kommer att handla om, om den någonsin blir färdig. Kanske blir den bara liggande i den imaginära byrålåda som är ipadens inre. Ingen vet säkert. Men oavsett vilket aå kommer jag aldrig att sluta fascineras över vår art och det som händer i möten och i ensamhet. Sånt som Springsteen skriver om i sina sånger, för Born in the USA och Drive all night handlar ju inte om patriotism och bilar, utan om ensamhet och kärlek.
Egentligen skulle sen här bloggposten handlat om hur olika bemötande pojkar och flickor får när de uppvisar symptom på neuropsykiatriska funktionsnedsättningar,  som det så vackert kallas. Men jag hamnade hos Springsteen istället. Det är.lättare så. När det gäller varulvar och utomjordingar så har jag kanske för fullt upp med realiteter för att uppskatta metaforer.

Inga kommentarer: