08 mars 2013

Vi som ibland säger fitta och de som inte.

Jag använder "fitta" som skällsord ibland. Det är inte fint och inte rätt och det visar såklart att jag är en del av ett system son inte är jämställt. Det är ovanpå allt väldigt otaktiskt i en tid då feminismen visar tydliga sekteristiska tendenser och disciplinkommitten när som helst kan rycka ut. Det räcker inte att bekänna att man är en syndare och vilja göra bot, man måste ha ett korrekt språk också
Feminismen lider svårt av en tendens till likriktning någonstans i mediaklassens lagomvänster där tolerans och mångfald predikas av människor som ser likadana ut och säger samma saker samtidigt. Därmed utesluts alla som på grund av klass, bristande bildning eller dålig svenska inte behärskar lingon och därför handlar snacket mer om representation i bolagsstyrelser än tjejers vardag i förorterna, om man säger så.
Jag ska hur som helst sluta använda det där ordet, jag lovar. Men jag vill be er att granska människors praktik lika mycket som deras ord. Några av de värsta machosvinen behärskar de korrekta orden väl, medan några av de starkaste feminister.jag träffat aldrig uttalat ordet könsmaktsordning. Men möjligen använt.fitta som skällsord.

Inga kommentarer: