29 mars 2013

Bengt Ohlsson ska korsfästas

Ni vet att jag dras til dom där som är lite ruffiga och sim slänger in brandfacklor här och där och inte är så fina i kanten. Därför gillade jag i det längsta Ilmar Reepalu, ända tills han förgick sig om Israel och judar och därför gillar jag Bengt Ohlsson, inte minst när han hugger mot kulturetablissemanget. Det betyder inte nödvändigtvis att de har rätt; Ilmars malmöbygge blev för grabbigt och traditionellt, utan det handlar mer om attityd, att ta plats utan att fråga om lov.
En annan sån person är Bengt Westerberg och även Birger Schlaug i sina största stunder. Men idag ska alltså Bengt Ohlsson korsfästas. Jag säger inget annat än att läs och begrunda. Fundera på om det ändå inte kan ligga nåt i det han säger. Fundera på hur du uttrycker dig och om du blir rätt förstådd. Och det sista riktar jag lika mycket inåt.

Inga kommentarer: