31 januari 2013

#throwbackthursday

På bilden som jag lägger upp är det juli månad år 2007 och där i gasset står jag bekvämt på Norrmalmstorg i Stockholm framför en spårvagn som just svängt in på Djurgårdslinjens hållplats för att lasta på turister till grönan, Vasa, Junibacken och Skansen. Vagnen är en A24, en museivagn, byggd på 40-talet för att transportera människor på den då nya linjen till Ängby. Samma vagntyp levererades även till Lidingöbanorna och där rullar de ännu, väldigt ombyggda.

Jag är lätt solbränd på bilden, håret är ganska stort och jag ser avspänd ut. Sommaren har hittills varit både regn och värme och jag har precis varit i Uppsala och hälsat på bekanta, en som nåt år senare ska säga upp bekantskapen med dunder och brak och en annan som jag fortfarande har kontakt med. Jag må se avspänd ut på bilden, men inuti mig rasar det en storm. Någon månad tidigare har jag tvingats bli nykter och i samma veva hände andra dramatiska saker i mitt privatliv. Det är lite uppbrottstid i mitt inre och även i det yttre.
Senare på dagen ska jag ta tunnelbanan ut till Husby och lära min dotter att laga köttfärssås. Det blir en händelserik sommar och i augusti. börjar jag mitt nya jobb i Rosengård och livet går vidare.
.

Inga kommentarer: