10 juni 2012

Fem minuter till allt

Från Möllan är det bara en kort promenad till stan, sen bara ännu en bit till kommendanthuset och sen Entre och sen hem till Bergsgatan igen, via campus pizzeria och kebab. Ja, vi bor här och får smaka buller och partiklar tillsammans med falafel och färska grönsaker från torget, men det är fem minuter till allt och det är bra. Och nu laddar jag ner bra musik och tankar iphonen och tankar mig själv med energi för två dagar i kommunfullmäktige. Ett bra anförande om jämställdhet och diskriminering har jag skrivit, för det är mitt ansvarsområde. Och det föll regn och sen sken solen och filmen vi såg var kass, men det är sommar och då kan man fördra nästan allt. Sommaren attackerar varje år och ddet är bara att gå ut på gatan här, så vadar man i det som andra reser långt med flyg för att få. Min vision om det goda livet stavas tätt och blandat och är mer äventyr än trygghet, mer berg och dalbana än ändlösa raksträckor genom slättlandskapet. Och fem minuter till allt. Som ett foto av en svettig Iggy Pop på scen, som en bok av Charles Bukowski, som livet vi lever här. Fem minuter till allt.

Inga kommentarer: