23 februari 2012

Lite all over the place här med

Han var fin, Daniel, när han skulle berätta om dottern och det blev lite all over the place istället för de inövade replikerna. Och vi köpte princessbakelser vi med, för vi vet hur mysigt det är att få barn och man tackar såklart sin lyckliga stjärna för att ens egna barn aldrig genererat presskonferenser. Och alla argument för bakelser är bra. När min förstfödda landade på jorden en fin dag i maj, så sköt vi våra egna inre saluter och fick sjukvården Malmös kommunala ostmackor och det var såklart oerhört mycket bättre. Vi slapp vara en del av en kändiskult och ett otidsenligt statsskick, för vår unge var liksom bara världens okändaste gjord av två absoluta nobodies. Och när Sara och jag gifte oss i lilla Skagen, precis en vecka efter V&D, så var det ännu mer otippat och okänt, ty så vill vi vandra på jorden.
Lite all over the place är det också i mitt sinne. Både i jobbet och politiskt har det varit farligt nära att tippa över några gånger nu, men så skiner solen hux flux igen och vi har suveräna gruppmöten i min nämnd och så rullar det igen. Jag är inte svårflörtad på det viset. Solsken, bakelser och sexiga beslut om cykelplaner och vitesförelägganden är bra. All over the place.

Inga kommentarer: