05 september 2011

MFF kan backa en smula

Jag är fanemig inte den som säger att det var bättre förr, men när det gäller cirkusen kring den allsvenska fotbollen, så är frågan om det ändå inte var så. Man gick på match, lämnade en peng i vändkorset och fick se stjärnspäckad toppfotboll. Ingen tvekade att låta sina trettonåringar gå på match utan vuxet sällskap. Nurå, nu betalar man en halv förmögenhet för att se felpass och för nöjet att ledas i fållor av bistra polismän och tafatta publikvärdar. Trots det vågar jag inte skicka min trettonåring på match ensam, skulle inte drömma om det. Malmö FF klarar inte av att garantera säkerheten för publik och spelare, så enkelt är det. Och när man då klagar över att förbundet bestämmer att en viss match ska spelas om, så säger jag bara: som man bäddar får man ligga. Trots att vår integritet kränks, trots polisens fållor och batonger, trots allt det, så kastas det saker in på planen och min son blir rädd och jag förbannad. MFF kan kliva ner från sin egenproducerade pedistal, backa en smula in i ödmjukheten och reflektera en smula.

2 kommentarer:

Veo sa...

"Malmö FF klarar inte av att garantera säkerheten för publik och spelare, så enkelt är det. Och när man då klagar över att förbundet bestämmer att en viss match ska spelas om, så säger jag bara: som man bäddar får man ligga. MFF kan kliva ner från sin egenproducerade pedistal, backa en smula in i ödmjukheten och reflektera en smula."

Du är fullt medveten att du har glömt bort Djurgårds-huliganerna? Alltså, helt 100% medveten?

Anders sa...

En gång Djurgården, en gång Helsingborg, men som alltid är det arrangören som ska garantera vår säkerhet.