18 september 2011

De rätta kanalerna

Så får jag då kritik för att jag svarar på medias frågor och inte använder de rätta kanalerna. Och därtill ska tydligen andra människor ha utnyttjas för mina dunkla syften att synas ute bland allmänheten. Så kan man ju se det. Människor med förkärlek för jantelag påpekar ibland sånt där för mig och ibland får dom mig med på tåget. "jaja, inte ska väl en enkel barnpassare som jag öppna käften", kan jag tänka. Men det är för såna som mig som demokratin skapades. Dom där med kanaler och kontakter behöver ingen yttrandefrihet och dom med pengar klarar sig alltid. Så öppna käften ju just det jag ska. Jag ska, därför att jag kan och därför att jag har något att säga. Nu var ju den här sista grejen inte en fråga på liv och död, utan en ganska vardaglig, men ändå lite viktig sak. Och jag gillar talarstolar och jag gillar när mikrofoner sätts vid min mun. Det är ingen skam att synas, inget fel att vilja saker. Det är min förbannade skyldighet att gå utanför de rätta kanalerna.

Inga kommentarer: