19 augusti 2011

377 pers som säger att dom älskar mig

Alla bloggare är inte ute efter att förändra världen, det är jag medveten om. Dom flesta vill bara synas mycket eller lite och kanske tjäna en och annan kula. Sen kan man kanske göra både det ena och andra samtidigt, vad vet väl jag i min enfald?
Underbara Clara är en tjej som bakar, klär av och på sig pch pussar sin unge. Allt detta dokumenterar hon i i sin blogg och det blir väl lite som Blondinbella för vuxna, kan man säga lite småtaskigt. Och hon får 377 pers att säga att hon är vacker och att bilderna är så fina. Rik blir hon kanske inte, men beundrad och populär. Ibland kommer det också nåt vasst inlägg från henne om att alla ska få ha sin egen klädstil och att abort inte är så bra. Tuffa ställningstaganden.
Kanske är jag lite avis för att jag knappt får några kommentarer alls på bloggen, men nä, egentligen inte. För så fort någen enda liten människa dristar sig till att kritisera,så blir den underbara ledsen och pangar från höften. Säger någon att hon inte är vacker blir det en ny lättklädd bild som inhåvar jubel och säger någon att hon har fel så blir det vassa sarkasmer. Så lättstött kan man bli om man inte är så van vid annat än medströms simmande fiskar. Alla behöver kärlek, men på varje person som älskar en går det minst hundra som inte bryr sig och några få som tycler aktivt illa om en. Den musiken får man fejsa i livet. Och flickor som söker beröm för sitt utseende tycker jag genomgående synd om. Dom accepterar per definition mäns överordning. Men alla vill ju som sagt inte förändra världen.

5 kommentarer:

Sofia fd Rosengårdare sa...

Jag gillar dig, fast du är bitsk och alltför kategorisk :-)

Jag känner för övrigt flera tonårskillar som blir skitglada ifall jag kommenterar att de har klippt sig, jag tror att även killar gillar att känna sig snygga/attraktiva och få bekräftelse på grund av det.

Cecilia Bergman sa...

Men mest avundsjuk blir man för att man också vill bo i ett hus i Norrland och baka kakor hela dagarna och få betalt för det ;0)

Ylva sa...

Läser din blogg och gillar dig...fortfarande=) Kram på dig!

Anders sa...

Jag är glad att ni gillar det jag skriver!
Självklart spetsar jag till saker och off-blog är jag inte alls argsint eller farlig.

Och baka kakor i Norrland skulle jag gärna göra. En dag eller två. Skulle jag därempt få betaöt för att äta kakor skule det kunna bli ett kall för livet. Bakelseprovare. Fint jobb.

cec sa...

Du skriver vackert och så är du helt bra på massa saker. Du behöver inte ens gå med håven för jag (och 376 andra) gillar dig tusen. :)