07 juli 2011

En studie i självömkan

Dagen kom med borttappade biljetter. Sonen och jag ska gå på Champions league-kval om en vecka, men självklart har biljetterna fallit ur min ficka eller förlagts eller blåst ut genom fönstret och ner på Bergsgatan, ingen vet. Det är min verklighet det här med att saker försvinner och förläggs och skulle man summera det i ekonomiska termer skulle vi prata tiotusentals kronor, till att börja med. Och nu har dessutom lägenhetens samlade datautrustning börjat falla samman och ajfånen har sprickor över hela glaset och kommer inte att hålla så länge till. Ovanpå det vill jag verkligen ha ett nytt jobb, eftersom det gamla liksom tagit slut av skäl som jag kan återkomma till.

Ja, sådär ser mina i-landsproblem ut i dessa dagar som ägnas åt läsning, språkstudier och ett och annat bad. Ofta ligger jag med paddan framför mig och surfar hit och dit, lite hipp som happ. Mycket tid och energi bara pyser ut, som luften ur en gammal cykelslang. Och ship to Gaza-förespråkarna bryr sig inte om mina fina argument. Dessutom har det regnat idag.

Inga kommentarer: