21 juni 2011

Ut i solen

Jag skrev och framförde ett anförande om kultur, jämställdhet och fritid som fullkomligt sopade banan med alla andra på budget-kf. Eller så var det bara trist med långsökta metaforer. Ingen vet riktigt och här får ni inte veta, ty jag vet fan inte hur man man copypastar från Word till blogger i den jävla paddan (som jag disponerar helt kostenlos, så jag ska inte gnälla). Via Malmö stads hemsida kan ni hitta det på webb-TV, men jag orkar inte riktigt beskriva hur man hittar det. Det är lite illa med orken efter två långa fullmäktigedagar och då tog jag mig ändå en sovmorgon i morse som i sanning hette duga. Drack kaffe med Sara och sen pang i bingen igen. Men sen satt jag där som man gör och lyssnade på debatter som aldrig ville sluta. Många vill säga saker och det upprepas och upprepas i oändlighet. Tvärtemot vad man kanske tror, så är de flesta politiker inte särskilt vältaliga eller originella, utan förutsägbara och tråkiga. Och värre blir det, profilerna suddas ut och allt mainstreamas. Så debatterna är inte så viktiga i budget-kf, utan det intressanta försiggår i nätverkande på kaffepauser och ute i förrummet. Och nya tankar och idéer föds och bryts. Sen släpps man ut i solskenet och det är sommarsolstånd och man handlar på Willys med frun och planerar silltårta och glass.

Inga kommentarer: