18 maj 2011

Underbar och älskad av alla

Åh, jag önskar att jag kunde vara underbar och älskad av alla. Ha en prydlig blogg där jag visade upp mina vackra barn och mina trevliga kreationer och bakverk. Allt detta kunde illustreras med ljusa vackra bilder och någon gång en och annan patetisk lagomradikal åsikt om att alla ska få vara sig själva och så där. Åh, jag skulle bli bekräftad med hundratusen Gud så klok du är, åh så fint du har det. Men det är inte mitt öde och min mission att vara sån. Jag är snarare den som plågar mig själv och andra genom att vrida och vända på saker. Lagom kan jag inte, lagom är som ljummen välling. Jag tilltalas av svärta och smärta och hoppet om att en annan värld är möjlig. Jag valde inte kampen, kampen valde mig. Och egentligen vill jag inget annat. Egentligen föraktar jag förenklingar och ytlighet och föredrar någon som har förbannat fel, men som kan föra ett samtal, framför den som nickar och glittrar med.

1 kommentar:

pnh sa...

Den dagen din blogg blir lagom och ljummen slutar jag läsa :)