13 mars 2011

Ingen tredje småbarnstur

Tidiga morgnar,vakna nätter, blöjbyten och mysko magåkommor. Nej, nån tredje tur till småbarnsvärlden blir det inte. Det är över nu. Vårt förhållande behöver inte välsignas med nytt liv. Så när vi sagt hejdå till gäster med magsjuka barn, så låter vi lugnet sänka sig över den grandiosa lägenheten på Bergsgatan. Sara tar två barn till museet och jag tar en promenad med minstebror. Våra promenader är vårt bästa, men dom blir så sällan av nuförtiden. Det kommer saker emellan hela tiden och sen är han ju mer hos sin mamma än här med mig. Vi kollar på alla roliga affärer här på Möllan och han tar sin hand i min, trots att han är tio redan. Han är den siste som jag blir far till, det är självklart och bestämt nu. Och jag låter bli att greppa över omfattningen av den japanska katastrofen och stannar här och nu på Möllan istället. Det är stilla och tyst, som den söndag det är. Den lilla världen får fylla hela oss för en stund. Sen kommer mellanbror hem från sitt GU-möte och allt är rörelse igen.

2 kommentarer:

Pia J sa...

På dagen ett år senare är den lilla magsjuk igen. Så kan slumpen styra. Och ni har fortfarande inte hälsat på oss!!

Anders sa...

Det gör vi snart! Ni bor nära, egentligen.