17 mars 2011

Förlorad arbetsförtjänst-gate

Noll kronor. Så mycket får jag i ersättning för förlorad arbetsförtjänst om jag följer chefens instruktioner och söker tjänstledigt utan lön, för mina politiska uppdrag. Om jag å andra sidan följer HR-människornas instruktioner, så blir resultatet att min chef inte attesterar (eller vad fan det nu heter) min ansökan. Så det jag har att välja på är att vara olovligen frånvarande från min tjänst eller att betala för mitt politiska arbete med mina egna beskattade pengar. Ett tredje alternativ är förstås att jag inte utför de uppdrag jag åtagit mig. Intetdera är särskilt tilltalande, det senare kan i värsta fall innebära att Malmö får borgelig majoritet och de bägge andra alternativen att jag inte kan betala mina räkningar. Och flera tusen kronor som borde vara på mitt konto finns fortfarande inne i systemet någonstans.

2 kommentarer:

Karolina sa...

Be Bärring ringa din chef och berätta och det funkar, så kan det nog ordna sig!

Anders sa...

Igår när jag var på väg ut från stadshuset träffade jag en av våra nya nämndsrepresentanter på väg in och hon berättade att hon inte heller söker ledigt längre. Vi är flera med samma problem, alldeles uppenbart. Jag har mailat chefen får HR-support två gånger, men Bärring är kanske ett bättre alternativ.