11 december 2010

Flytta inte bort demokratin

Sydsvenskan skriver om en flyttfirma som förlorat jobbet i stadshuset, därför att man tycker att Sd är nassar och därför inte vill flytta deras skrivbord. Jag skulle tro att en hel del antirasster tycker att det är värt att applådera i alla delar, som en tjusig direkt aktion. Men tänk om det är tvärtom, nästa gång? Tänk om nästa flyttfirma tycker att alla vänsterpartister är stalinister som borde skjutas i nacken eller att de gröna är en del av ZOG:s globala klimatbluff?
Just det. Det funkar inte. Den representativa demokratin måste tilåtas verka även när man inte gillar valresultatet. Hur mycket jag än avskyr rasisterna i SD, så har dom samma rätt att finnas som jag. Dock väljer jag såklart att aldrig samarbeta med dom och en av mina viktiga politiska uppgifter är att bekämpa rasismen.

Inga kommentarer: