09 september 2010

Lever som man lär

Idag var det ju en lite hektisk dag, trots lugnt på jobbet när halva barngruppen var och firade bajram/Eid. Och sen ner till gustav och där väntade mellanbror och vi hjälptes åt att tillsammans med Simon och Maria (inte W, utan en annan)kränga valmaterial och sen gick vi hem och där satt minstebror i trappan. Läxor och matlagning och sen tvätt och en löptur. Sådär ser många av mina dagar ut. Jag är gift, men särbo och ringen på fingret glänser även när jag lever makalöst i vardagen. Hon är närvarande även när hon inte är här, såklart, men ingenting kan ersätta fysisk kontakt och ögon mot ögon. MW får hårda frågor i SVT:s utfrågning om hur hon och hennes Ville kan vara så skamlöst älskande att dom till och med flyger till varandra på helgerna. Ja, man lever inte som man lär om man gör allt för att få vara tillsammans med sina barn och sin älskade, tycker tydligen Anna Hedenmo på SVT (hon med bröstpumpen). Men hon får väl tycka det då. Jag ska tänka på det när jag sitter på tåget norrut i morgon eftermiddag. Hade vi haft råd hade vi säkert flugit. Ibland är det av nöden man lever som man lär.

Inga kommentarer: