15 september 2010

Du går icke ensam.

Vårt kommunalråd Lari berättar i sydsvenskan om vad vi gröna lyckats med under mandatperioden och vad som varit mindre bra. Sen berättar han om hur ensamt det kan vara där på toppen. Det är mycket man får ta i själv, berättar Lari. Ja, jag vet ju det. Men man får ha perspektiv. Förra gången jag satt i kommunfullmäktige för de gröna var jag i princip ensam grön i fullmäktigesalen i två mandatperioder. Dessutom var jag ensam i kommunstyrelsen och vi hade knappt några nämndsplatser i övrigt. Det var tungt och slitsamt. Nu är vi fler än vi kunde drömma om långt borta i nittiotalets ångest. Från en trekvarts politisk sekreterartjänst har vi gått till två kanslier, ett på Bergsgatan och ett på stadshuset. Och det behövs många och goda krafter, för vi gröna har höga ambitioner. Vi tänker fortsätta förändra Malmö. Vi är många, vi är starka och framtiden känns ljus och grön. redan nu vill jag tacka valets hjältar, valarbetarna med Rasmus och Emelie i spetsen, Jens G och Fredrik Frangeur som valstugekämpar och strålande unga debattörer, Mätta på kansliet och Karolina som otroligt proffsig pressekreterare och bra styrelsekollega och många andra som gjort mycket i stort och i smått.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vilka konkreta åtgärder förespråkar miljöpartiet i Malmö för att förbättra integrationen?

Vilket/vilka dokument bör jag läsa om er?

Anders sa...

Du kan läsa vårt lokala handlingsprogram: De gröna förändrar Malmö, där frågorna finns under olika rubriker som tex antidiskriminering och skola. Sen kan du ju fråga mig också!