24 juli 2010

Semestermåsten och borden

Mellanbror ska börja på Västra hamnens skola och äldstebror säger att "Jaha, då får du gå bland folk som har i-landsproblem" och jag tänker att han verkligen pendlar mellan ytlighet och klockrena analyser. Som mellanbror själv, som ena stunden läser en bok om Sverigedemokraterna och i nästa stund leker våldsamt med minstebrors nya plastgevär. Får jag önska något, så vore det att dom kunde fortsätta att intervalla mellan allvar och lek. Själv känner jag trots semestern ett berg av måsten och borden. Jag önskar jag kunde slappna av mer. Nu när det alldeles uppenbart inte är badväder, så borde jag ordna någon annan aktivitet för barnen. Göra nåt sånt där föräldrabra och hindra dom från att sitta vid dator och TV, ty det är ju så fult och fel. Sen borde jag såklart sortera in all morgonens tvätt och diska och planera middag (obs, inget onyttigt) och så ska jag ju springa en runda. Minstebror vill sitta vid datorn, äta på Burger King och gå på laserdome. Han lider inte av något PK-komplex, direkt. Och synagogan utsätts för skadegörelse och på Kristianstadsgatan står en ung medelklassman och säljer tröjor där det står "Burn, Israel, burn".

2 kommentarer:

Sara sa...

Om något är i-landsproblem så är det dina måsten och borden tycker jag. ;-)

Anders sa...

Att ha tid att tycka synd om sig är nog i-landsproblem, ja.