22 juli 2010

Så stäm mig, kd-idioter.

Åh, verklighetens folk. Dessa fina människor som sitter runt sitt köksbord och bestämmer hur föräldraledigheten ska fördelas och hur man ska få telningarna att hålla sig till en partner och inte titta åt någon med samma uppsättning genitalier som dom själva. Vore jag troende kristen och levde jag mer traditionellt, så skulle jag bli heligt upprörd över att en samling jönsar i illasittande hm-kostymer påstod sig tala för mig, som om jag ville upphöja mina val till allmän norm.
Nu har KD varumärkesskyddat begreppet verklighetens folk och det är klokt av dom. Något annat sätt att behålla dom två små orden i sin ägo finns nog inte. Både RFSL och såna som jag använder begreppet för att håna KD-hycklarna och på den andra kanten tycker minsann SD att det är DOM som är verklighetens folk (och, ja, snart är det väl bara små nyanser som skiljer KD och SD åt). Så stäm mig, KD. Jag kommer fortsätta att raljera över en politik som vill följa oss ända in i sängkammaren och som vill tvinga alla vackra rymdblommor att bli likriktade luktfria plastblommor.

1 kommentar:

Beelzebjörn sa...

Jag ser VERKLIGEN fram mot den rättegången ;)