14 juli 2010

I did not have sex with that woman

Littorin ljuger som en häst travar, skulle jag säga. Fast egentligen har jag ingen aning. Aftonbladet har jag hur som helst inget förtroende för; när som helst kan dom säkert påstå att Littorin sålt kroppsdelar ihop med Israels säkerhetstjänst. Eller att någon på kulturredaktionen "hört" att det är så. Vore jag Littorin och hade köpt sex, så hade jag gått ut och sagt det. Visat strupen. Inte löjdat mig med mailintervjuer och facebook-trams. Det är olagligt och på alla sätt fel och en smula beigt att köpa sex, men det är ju varken mord eller dråp, om man säger så. Dessutom är brottet ifråga preskriberat. Och så tycker jag att brottslingar som avtjänat sitt straff är lika valbara som jag eller någon annan till politiska församlingar och uppdrag. Möjligen med undantag för personer som dömts för våldsbrott eller (andra) alkoholrelaterade brott i närtid. Det är viktigt att vi politiker inte bara är en samling MVG-studenter med frikyrklig bakgrund från villakvarteren. Själv har jag aldrig ens tänkt tanken att gå till prostituerade, får jag väl för säkerhets skull tillägga. Förutom alla rimliga feministiska argument, så är det fattigt att inte palla eller kunna hitta en sexpartner på andra sätt än genom att flasha lädret.

1 kommentar:

Det JordNära Köket! sa...

Lilla Sverige...i detta land är en sexaffär ngt positiv och självklart.Här finns en president som är en riktigt pajas...han tala häromdagen och en tidning kan belägga honom med 20 lögner under en timme. Här avgår man inte hur som helst...sälja statens egendom som fd. finansministern Eric Woerth numera arbetsmarknadsminster för en knappt en 5-del av vad det den är värd( kapplöpningbana) ja inte gör det nått enl denna presidenten. Så...vad är en Littorins skandal värd här.. nothing faktiskt här dansar dom stora elefanterna....gå gäran in på Mediapart.fr hemsida och läs mer!