28 juni 2010

Ljus

Det är där haven möts och det är mil av sand och vinden drar så att håret blir rufsigt. Allt är ljust, ljust och husen mestadels små och gula. Vi checkade in på värdelösa Foldens hotel, usel service, kasst rum, men god frukost, vi promenerade hela vägen ut till grenen, vi gick upp i fyren och såg oss omkring och allt var som på målningarna av Drachman, Ancher och Kröyer. I hamnen åt vi skaldjur och fisk och så åt vi röd korv och wienerbröd från kiosker och bagerier. På lördagseftermiddagen klädde jag mig i min pappas gamla kostym och en fin melka-skjorta som jag köpt på myrorna och så tog Sara på sig sin vackra vita klänning och så gifte vi oss i i den svenska sjömanskyrkan. Och vi gick in till Där björkarna susa och ut till Bach. Och Härlig är jorden och I denna ljuva sommartid och Lars såg oss i ögonen och vi såg varandra i ögonen och vi lovade att ta hand om varandra. Vi lovar att ta hand om varandra. Sen vandrade vi tillbaks ut i Skagens osannolika ljus och fortsatte vårt liv tillsammans.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag blir alldeles varm i hela kroppen när jag läser!

hondjuret sa...

Är det sant?! GRATTIS!!!
=D

Anonym sa...

underbart