07 juni 2010

Vi kanske ska stoppa ensamkommande moderater istället?

Klart att moderaterna inte kunde motstå att kräva stopp för ensamkommande flyktingbarn i Malmö. Vi klarar ju inte av det, som det heter. Och förresten är det ju inga riktiga barn, utan mer typ unga män. Det vet ju alla människor och allra mest vet dom som har turen att ha en bostad och inte ett boende. Jag tänker att det nog kan hända att några luras och kommer hit och ljuger om sin ålder eller om sina skäl för att vistas i landet. Men jag låter mig hellre luras hundra gånger om det betyder att jag är med och räddar en enda som talar sanning. Och i grund och botten tycker jag att människor ska få bo precis där de vill på hela jordklotet. De gröna i Malmö tycker att det är bra att människor vill bo i Malmö och är inte så jävla intressserade av vilket modersmål folk har eller om dom är ljusa eller mörka i hyn. Och jo, ensamkommande moderater får såklart komma hit.
Och här kommer en försenad nationaldagshälsning till er alla:

Inga kommentarer: