09 april 2010

Nummer tvåtusen

Det här är inlägg nummer tvåtusen på bloggen som först hette parkens ljus, innan den blev Vilse på Värnhem. Jag sitter i mitt vardagsrum, i en soffa jag ärvt av Emelies föräldrar och dricker svagt kaffe och det är hög tid att gå till jobbet. Igår återsåg jag kommunfullmäktiges lokaler igen, efter en snart åttaårig frånvaro. Det mesta var sig likt, men nu var det rökförbud och flaskvattnet var ersatt av en kran. Man diskuterade årsredovisningen och jag fick kaffe och en av dom legendariska leverpastejmackorna. Flera ledamöter hälsade glatt och några sa till och med att dom saknade mig. Men jag vet att ännu fler tyckte att det var skönt att bli av med mig då på hösten 2002. Nytt var också att det fanns sverigedemokrater på plats, i dressmankostymer, överspända som SS-män på permission. När jag kommer tillbaka i höst som ledamot ska jag prata trafik, avfall och byggande och förmodligen kan jag inte hålla mig borta från förskole- och integrationsfrågorna heller. Vi ska sitta i majoritet. De gröna förändrar Malmö. Framtiden lockar mer än gamla blogginlägg

Inga kommentarer: