04 februari 2010

Vi skiter i polischefen.

Men, nej vi skiter väl i den där polischefen. Han är en sexförbrytare och ska dömas som en sådan. Sen kan han vara snut och föreläsare eller vad som helst. Ingen av oss feminister kommer att mörka våra åsikter, jag lovar. Denna tro att exempelvis jag skulle bli rädd för att blotta mina värderingar på grund av andras sexbrott är en smula lustigt och i grunden antifeministiskt. Att jag skulle ta ansvar för andra mäns handlingar eller välja beteende utifrån hur andra män handlar är helt absurt. Skulle inte falla mig in. Vaken jag eller sönerna lever upp till andras förväntningar på människor med kuk. Vi kör vår grej. Är man trygg i sina värderingar så är man. Sen vet jag inte om jag behövs mer än andra människor. Jag är inte politiskt aktiv för att någon Ann-Charlotte tycker att det behövs, utan för att jag har en inre drivkraft att förändra världen tillsammans med andra. Vi skiter i polischefen.

1 kommentar:

cec sa...

Ja, ja, ja!
Jag glömde ju dig. :)