09 februari 2010

Inte ens arg på Pär Ström

Ja, det är pärlor för svin, jag vet, men Pär Ströms åsikter är nog tyvär inte så ovanliga bland verklighetens folk där ute, så nån pärla kanske ändå får offras. Konspirationsteorin runt manliga feministers påstådda verkliga agenda stöter man på ibland och det liknar inte så lite det snacket som går runt oss som (dessutom) gillar en tillåtande migrationspolitik. Eftersom Pär Ström-människorna inte begriper sig på såna som mig, så tror dom att våra åsikter bara är ett sätt att få fina jobb eller eventuellt ett ligg med någon söt radikal tjej. I Pär Ströms värld är det ju personer som han själv som är utsatta för strukturellt förtryck. Hans världs- och självbild är densamma som rasisternas. Egentligen tycker alla som dom, hävdas det och högt och tydligt skriker man att man alltid blir tystade (hur det nu går ihop?).
För är man en majoritet, så är det väl bara att ta över?

Själv kan jag inte ens bli arg på idioten, inte ens när han antyder att jag i smyg skulle vara en sexförbrytare. Tvärtom lockas jag att göra hobbyfreudianska analyser om sambandet mellan hans hästtänder och offerkofta. Kanske är han kvinnohatare därför att han helt enkelt inte kommer till så ofta som han önskar? Kanske blev han för länge sedan brädad av någon som jag och ältar det ännu?
Men det är ju inte så fint tänkt av mig. Det tar jag genast tillbaka.

Ska man orka vara seriös, så är det ju lätt att komma fram till att det knappast är feministmän som får ligga mest eller får bäst jobb. Å andra sidan vill vi inte ha kvinnor som vill ha män som Pär Ström eller jobba nånstans där han skulle kunna bli ens kollega. Win-win.

1 kommentar:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Här om dagen fick jag en inbjudan till en kurs nämnde Pär Ström ska hålla om ett helt annat ämne. Datumet var den åttonde mars. Tanken att gå dit iförd en t-shirt med ett stort jäkla feministmärke tryckt på lockar ;-)