25 februari 2010

Höja eller sänka Ribban?

Moderaterna är kreativa och vill utveckla vår långa ribersborgsstrand till något som liknar nåt ställe nån annanstans. Krogar (alltid denna jävla alkohol) och butiker vill man se. Och fler småbåtar. Det låter najs. Men vi har refan ett sånt område i stan: västra hamnen. Med utbyggnaden av djuphavsbadet blir det ännu tuffare och coolare. Jag tror det är begåvat att låta Ribban vara sanddyner, gräsmattor och bryggor. Det behövs nånstans där man kan springa i fred och ro på vårkanten, där man kan släppa sin hund ödsliga vinterdagar, där ungarna på sommaren kan leka fritt från kommers och krav. Mitt i stan. En uppryckning vad gäller matställen är inte fel och visst kan jag tänka mig en pir. Men något västra hamnen två vill jag inte ha.

Inga kommentarer: