28 januari 2010

Vem fan gillar burka och niqab?

Två kvinnor med niqab har jag sett i Rosengård, men det kanske finns fler. Det sägs vara hundra i hela Sverige, hur fan man nu kan veta det. Statsministern gillar det inte och en förvirrad centerpartist har motionerat i riksdagen om förbud. Kanske har alliansen nu hittat den grejen som sänker dressmanrasisterna. Men jag tror inte det. Det finns färre kvinnor med heltäckande slöjor än det finns vargar. Och det är ungefär ett lika stort problem. Men visst har dom rätt, Reinis och centerpartiklarna, burka/niqab är helt vidrigt och frågar du mig, så borde ingen ha det. Problemet är bara att ingen frågar mig eller alfonspappan från Täby och det är inte riktigt vår sak att bestämma vad folk ska ha på sig. För mig får man gå i stan klädd i en sopsäck eller endast iförd chanel nr 5, jag kunde svårligen bry mig mindre. Borgarna har verkligen blivit dom nya sossarna med sin tro att man kan förbjuda och kontrollera allt oönskat. Hur vore det att argumentera och övertyga istället?

1 kommentar:

Mamman på väg sa...

Jag är borgare, men inte den nya sossesorten, och du har, som så ofta, alldeles rätt.