23 januari 2010

Nio.

Nu tar han på sig sportskorna för att kicka lite med sin nya guldiga fotboll. Det kommer inte att dröja länge innan någon storebror blir irriterad, så jag föreslår att dom ska gå ut istället. Men mellanbror spelar Nintendo DS och vill möjligen gå ut "senare". Jag minns en gång då jag och alla tre pojkarna gick ut och spelade fotboll på julafton. Inga andra människor var ute, vi fick ha hela Rörsjöparken ifred. Minstebror har blivit lång, men munnen är fortfarande liten och näsan en liten prick, precis som när han föddes. Han är mitt enda förmiddagsbarn, det är typiskt honom på nåt vis. Han är den mest hjälpsamme av mina barn. Förlåt, jag menar, han är den hjälpsamme av mina barn. "Här kommer kaffe åt min store fader", säger han när jag bett honom fylla på muggen. Han är bra.

Inga kommentarer: