17 januari 2010

Dressmanrasisterna är inget större hot.

Vad är det för fel på sverigedemokrater och liknande människor egentligen?
Jag kollade debatten mellan Anders Åkesson och Björn Söder på svt och nu läser jag om en småländsk sverigedemokrat som på allvar tycker att islam är värre än nazismen. Jag grunnar, men får fan inga vettiga svar, annat än att vi nog lever på olika planeter. Jag som bor där jag bor och jobbar där jag jobbar borde rimligtvis se muslimernas maktövertagande väldigt tydligt, särskilt som jag faktiskt har viss koll på politik och religion. Men jag ser helt andra saker. Det är klart att jag blir trött när till och med barn åberopar islam för att motivera slöjor och varför pojkar inte får ha örhängen eller varför inte kvinnor ska få gifta sig med varandra, men det mesta av den reaktionära dyngan kunde ju lika gärna vara kristen eller sverigedemokratisk. I debatten mot Anders Åkesson såg Björn Söder stel och konstig ut. Som en skinhead som fått order om att köpa en kostym på dressman för att försöka se ut som verklighetens folk. Även den här Thoralf ser lite märklig ut, tycker jag. Och andra sverigedemokrater jag träffat har i många fall sett störda elelr alkoholiserade ut och deras kvinnosyn hade passat i vilken källarmoské som helst. Tyvärrr finns det tillräckligt många obildade losers för att föra in SD i riksdagen, Sverige består i hög grad av byar och bruksorter som, så att säga, ligger vid sidan av stora vägen. Många lyssnar på banjomusik och Eddie Meduza och drömmer om att bli professionella tatuerare, om inte bruket öppnar igen. Men dom flesta av oss bor varken där eller på Rosengård. Dom flesta har perspektiv på både det ena och andra. Så lika lite som fundamentalistiska religiösa kommer att ta över, lika lite kommer dressmanrasisterna att göra det. Chilla.

13 kommentarer:

cec sa...

Hahaha! Word, fan vad du skriver så det glöder plötsligt!

Och själv nickar jag som ett sånt där bobblehead du vet. Inga konstigheter.

Anonym sa...

"Tyvärrr finns det tillräckligt många obildade losers för att föra in SD i riksdagen"

Detta kallar jag vidrig människosyn. Pinsamt att uttrycka sig på det nedlåtande sättet. Akta dig du! Eftersom Sverige (ännu) är en demokrati kanske du kan hamna på avbytarbänken när du när dessa trångsynta och föraktande tankar. Man får nästan hoppas det, faktiskt.

Anders sa...

Tack, cec. Du bor ju där i Jimmie-land, så du ser ju hur det står till.

A: Ja, jag aktar mig. Dessutom är jag knappast föreslagen till något annat än avbytarbänken, men jag tackar ändå för din omtanke.

Anonym sa...

Det som blev tydligt efter debatten var att jag och Björn Söder verkligen har olika världsbilder och vad som är problemen.

Anders Åkesson

cruella sa...

Varför är du anonym, Anonym? Hållningslöst.

Anna sa...

Såg din kommentar på Thoralfs blogg.

Av Anders: "Rydström tycker precis som de allra flesta svenskar om det mångkulturella samhället."

Jösses, en till skyddad stackare som inte har kontakt med verkligheten... DETTA är vad Svenskar tycker om vår invandring och den fantastiska mångkulturen:

http://img31.imageshack.us/i/user558pic1790123713410.jpg/
http://img706.imageshack.us/i/user1945pic433212552532.jpg/
http://img197.imageshack.us/i/nsdw.png/
http://img260.imageshack.us/i/almuhajer.png/

Tänk då på att både Aftonbladet och NSD är sossetidningar, och att Socialdemokraterna är de som propagerar mest för gigantisk invandring.

Anders sa...

Anonym två: jag bor i sveriges fjärde största invandringskommun och jobbar i Rosengård. Jag har koll. SD är starkast i Bromölla, Kävlinge, Östra göinge och Sölvesborg. Inga världsmetropoler, direkt. Sen säger SD själva att vi i de andra partierna tycker likadnat i frågan om mångkultur- frågan. 95-5, således.

Anonym sa...

Till Cruella

Jag vet inte bara hur man gör annars. Jag skriver ju under med namn

Saladin sa...

Jag hoppas att du får rätt, att Svärjedetonanterna inte är så farliga som de framstår. Jag tittar ut i Europa så ser att deras meningsfränder är på frammarsch och deras politik vinner terräng. Man ska minnas att en brand som förstör en hel skog börjar alltid med en liten låga.

Förresten, att kunna snakke danska är inget att stoltsera med. Det kan vi alla göra, och det har dom här killarna bevisat :p. http://www.youtube.com/watch?v=hMlC_0086lA

Göran sa...

Även om jag inte själv använt mig av just det argumentet så håller jag med dig: SD-tomtarnas utseenden och språkliga begåvningar lämnar fältet öppet för rasbiologiska argument mot dom själva. Jag är inte helt säker på att det mest effektiva sättet att bemöta SD är att kalla dom för en samling inavlade, banjospelande, genetiskt alternativa, intellegnsmässigt marginaliserade, squeel-like-a-pig-sägande, logiskt underutvecklade, fula, ofta alkoholiserade, påfallande ofta manliga, illaluktande, med stirrande ögon försedda, skånska, okunniga, outbildade, missbildade, svåravbildade, och dumma människor, men det är ett roligt sätt att argumentera. Dessutom är det ju sant.

ylva sa...

hahahah...gillar verkligen dig!! Tyvärr spelar det ingen roll hur mycket SD än bekräftar att de är obildade idioter...de skiter i vilket då de bara umgås med varandra. En egen liten isolerad subgrupp.

Dressman sa...

Inget övertygande bevis för islams ofarlighet precis, att bo på Värnhem eller arbeta i Rosengård. Det finns andra platser i Europa som är värre drabbade, t ex Paris förorter. Eller i den islamiska världen.

Det är sorgligt att så många ungdomar har indoktrinerats att blunda för fakta. Deras engagemang ägnas åt "friheten på nätet", "klimathotet", "djurens rätt" och alla möjliga påhitt. De tror sig vara revolutionärer men är "godhetsindustrins" lakejer. Dags för dem att växa upp och inse den brutala sanningen. Alla deras hjärtefrågor faller platt till marken i ett samhälle där friheten och demokratin får stryka på foten för islam.

Anders sa...

dressman kan ju försöka övertyga i så fall. Hur ser det islamska maktövertagandet ut i exempelvis Malmö, som ju ofta är den stad i Sverige som används som exempel?
Borde jag som är politiskt insatt inte ha märkt av det?