23 november 2009

Vi är beredda

När jag kommer hem så lyser det överallt och det ligger kläder och andra saker utspridda här och där. Som vanligt, alltså, bara lite mer. Äldstebror är hemma. Han har ätit mackor med jordnötssmör och druckit juice. Matvanorna blir som dom blir i dessa dagar. Själv var jag på medlemsmötet, det stora medlemsmötet som skulle anta lokalt handlingsprogram för de gröna i Malmö. Ljummet kaffe, långa diskussioner, jag som mötesordförande i över fyra timmar och Karolina som ivrigt antecknande sekreterare. Men vi kom i mål. Nu har vi vår politik klar för de närmaste fyra åren. Inget drama, det är kända ståndpunkter. Grönt, urbant, modernt. De gröna i Malmö har en skönt låg medelålder, åttiotalisterna dominerar stort. Det är som det ska vara. Helt plötsligt var jag en av veteranerna, en av dom erfarna. Det känns tryggt och bra. Personer vars omdömen har betydelse berömmer mitt sätt att leda mötet, men det är lätt när alla vill dra åt samma håll. Det svindlar, allt talar för oss. September 2010, du kan komma nu. Vi är beredda.

Inga kommentarer: