04 november 2009

Valberedningens förslag

Så kom valberedningens förslag till valsedlar för oss gröna i Malmö. Inga större sensationer kanske, förstanamnen från valen 2006 förslås till förstanamn även nu och i övrigt så har i huvudsak personer som flyttat eller tackat nej till omval bytts mot nya namn. Det är en stark överrepresentation av akademiker och boende i Södra innerstaden på fullmäktigelistan, så vitt jag kan se och en enda möjligen valbar kandidat på kf-listan från vår starkaste stadsdel röstmässigt (Centrum). Jag är väldigt glad att Karolina Skog ges en framträdande plats. Karolina är en slitvarg och en begåvad förhandlare och analytisk som få. en ledargestalt i det inre arbetet i partiet. Min egen placering är som nummer sju på kommunfullmäktigelistan. Riktigt hur valberedningen har resonerat om mig är svårt att veta. Kanske tycker dom att två perioder som förstanamn (94-02)räcker och att jag kan finnas som reserv i bakgrunden. Hur som helst finns jag till förfogande om medlemmarna tycker att det skulle vara en bra idé att placera mig högre på listan. Och blir det inte så, så är jag i alla fall med på ett hörn i arbetet för ett grönare Malmö. Ingen prestige whatsoever.

Inga kommentarer: