14 oktober 2009

Och mer ska det bli.

I förra inlägget hade jag tänkt att skryta en smula om att en av få saker som faktiskt är min och ingen annans förtjänst är att det går bussar till Torup från Malmö. Men skryta ska jag inte. Däremot skulle jag vilja få er att tro på politikens möjligheter. Det går att påverka, men det tar tid och man måste samarbeta, ibland dessutom med människor man inte valt. Och man måste kolla upp och studera läget. Därför ska jag gå upp innan fan har fått på sig byxorna i morgon bitti och resa till England och Wales för att kolla på botaniska trädgårdar. I datorn ligger några förslag och texter som jag ska gå igenom. Jag kan inte nog påpeka hur kul det är med politik och vilken oerhörd möjlighet jag fått att vara med och bygga om Malmö. Och vi i styrelsen har precis ghort färdigt ett förslag till nytt handlingsprogram för nästa mandatperiod. Vi gröna älskar Malmö, förändrar Malmö och vi är ödmjuka, men bestämda. Vi skryter inte. Men nog fan har vi fått mer gjort än bussen till Torup. Och mer ska det bli.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Såg att du skrivit lite om de högerextrema Skånepartiet tidigare. Se artikeln: "Skånepartiets närradio bryter mot upphovsrätten" på adress http://www.flamman.se/inrikes.php?id=6811 .

Kanske något att skriva om, eftersom det verka beröra många tidningar.