03 oktober 2009

Jag tror inte på Andrea.

Nej, Andrea, jag tror inte riktigt på dig. Av hela mitt hjärta hoppas jag att jag har fel, men hela historien, ditt agerande, Daniels agerande och omständigheterna kring saken tyder på att du är ännu en av många kvinnor som misshandlas av berusade män och sen tar på sig skulden. Daniel är antagligen jättesnäll när han är nykter, för det är dom flesta. Men han är dömd för att ha misshandlat dig och andra talar om att han på fyllan kan vara våldsam. Om detta vet jag inget, men det är ganska vanligt att människor blir våldsamma när dom druckit. Det är rent av så att åttio procent av alla våldsbrott i Sverige är alkoholrelaterade. Ett antal svnska kvinnor (och män) misshandlas varje år till döds av någon som står dom nära. Men det måste inte vara så och det finns hjälp att få för den som inte vill dricka och inte vill slå. Om Daniel verkligen älskar dig, så ber han om hjälp, oavsett hur hovrätten dömer. Om du verkligen älskar Daniel, så kräver du det av honom. Kärleken kan se olika ut och jag dömer verken er kärlek eller i det aktuella rättsfallet. Men man klarar inte allt själv, det måste man inse. Be om hjälp.

Inga kommentarer: