18 oktober 2009

Den förändring jag förespråkar.

Man ska vara den förändring man förespråkar. Så står det på ett plakat som vi susar förbi med bussen, precis när vi korsat Themsen, som just där är ganska smal. Man som kan fråga sig om jag är den där förändringen. I natt sov jag på ett hotell, så lyxigt och exklusivt att 20 år äldre servitörer och bärare kalalde mig Sir och refererade till mig som gentleman. På parkeringen stod en rolls och utsikten ner mot themsen var ögonbedövande. Men resan var en studeresa som kan försvaras. Ska vi bygga en bra botanisk trädgård i Malmö, så är det bra att se goda och avskräckande exempel. Och lyxhotellet fick vi bo på därför att det hotellet som egentligen bokat in oss på hade schabblat bort vårt mail, så dom pyntade lyxen för oss. Och trots allt är jag den förändring jag förespråkar. Jag lever som jag lär, så gott jag förmår. I morgon cyklar jag till jobbet och efter jobbet är det möten, barn och matlagning och så. i natt drömmer jag om sånt här.

1 kommentar:

cruella sa...

I Orangeriet har jag varit på bröllopsfest:-)