06 september 2009

Jag är inte Betnér.

Vetenskapen är rätt så enig. Det är fylla och fart som dödar på vägarna. Och bygger man bredare vägar, så kör folk snabbare och fler dör och skadas svårt. Vi oskyddade trafikanter håller oss dessutom i hög utsträckning borta, vilket gör att rörligheten begränsas. Bilsnubbarnas frihet inkränktar som fan på min och mina ungars frihet, förutom att skiten dom släpper ut gör att mina barn drar i sig gifter motsvarande en John Silver utan filter på vägen till skolan. Men bilismförespråkarna är antiintellektuella i sd/kd-klass. Robert Collin i aftonbladet tror att sänkta fatrer på vägarna gör att folk somnar och att det därför är fel oh farligt. Sveriges största tidning verkar behöva inkomsterna från obildade män i bil, ni vet såna där som startar facebook-grupper som heter: "sänk bensin priset NU!", så till den milda grad att man inte drar sig för något. För övrigt har SD som enda svenska parti en motorsektion. Och KD gick till val på att sänka bensinskatten. Vore jag Magnus Betnér skulle jag kanske antyda att sambanden härvid är att det dör invandrare, frånskilda och homos i trafiken om bilarna blir fler. Men jag är inte Betnér. Lika bra det.

3 kommentarer:

Mattias sa...

Word! Robert Collin är en trafiktaliban.

Kjell Stjernholm sa...

där kom ett morgonleende. Tack för det!

Anonym sa...

Vore kanske ännu bättre om du hade bil så låter debatten lite mindre fientlig från ditt eget håll där man som vanligt bara bryr sig om sitt eget tyckande uppenbart.Barnsligt och patetiskt.Själv med två bilar och månadskort på länstrafiken.

Malmö