27 augusti 2009

Vi är dom unga oavsett ålder.

En kollega på jobbet tycker att jag inte kommit ur tonåren, eftersom jag fortfarande tycker om att ställa saker på sin spets i diskussioner. Men att vara motvalls kärring var en gång min räddning från utanförskapet och det goda i det har jag behållt in i den ljuva medelåldern. Sen är jag ju med i det parti som för alltid förblir det unga. Vår ideologi hämtar sin näring i nuet och inte i skrifter hundra eller tvåhundra år gamla. Vi gröna är dom unga oavsett ålder. Så min blonda vassa kollega har nog rätt. Jag har mitt ungdomssinne kvar och har inte landat i den sorts vuxenhet som förlamar i sina krav på soffsittande och golfspelande eller vad det nu är. Min ungdomlighet är kanske också det som gjort att jag skyr könsroller och gamla normer. Som vit medelålders man i tvåsamhet, skulle det nog vara mer framgångsrik om jag inte var så envis med sånt. Om jag gick med strömmen och hatade moskébyggen och flator, så passade jag nog bättre in. Tur jag har löpning och fotboll, så jag är man i något avseende i alla fall.

Inga kommentarer: