15 juli 2009

KD (och bajen fans) till Litauen, enkel biljett

Det finns en liten men välorganiserad homolobby, som infiltrerat hela mediasamhällen i sin jakt på det det som Göran Hägglund kallar "vanligt hederligt folk" (såna som inte skiljer sig eller har samkönat sig). Jodå. Men hoppet för KD finns i ett förlovat land på andra sidan Östersjön. Där har man äntligen satt ner foten och infört just såna fina morallagar som sätter P för snusk och homosex. Precis som svenska kommunister på 20-talet utvandrade till Sovjet, kunde man hoppas att KD nu söker sig till det förlovade Litauen. Win-win, liksom. Och, ja, dom kan ta Bajen fans med sig. Enkel biljett.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Skrämmande är det första ord som dyker upp i mitt huvudet. Ja inte du utan de nya fina morallagarna. Det skrämmer mig!

Vad blir nästa steg? Vad de får tänka?

Jag är nog rätt naiv för jag har trott i min enfald att vi kommit längre än så. Jag blir lika arg varje gång när människor ska dömas och fördomas för sin sexuella läggning, för vilka de blir kära i.

Det handlar om kärlek eller sex mellan vuxna myndiga människor och det kan aldrig vara fel för mig. Aldrig!

Trodde de hade viktiga saker att lagstifta om!

Nina

Anders sa...

Bra kommentar, sen är det ju viktigt att visa på konsekvenserna av ett KD/SD-samhälle. Tankepoliser, liksom.