09 april 2009

Iwa, Adly och rymdkejsaren.

Jag är ingen expert på vare sig scientology eller religioner överhuvudtaget. Men det är något märkligt med en rörelse som måste mörka sina heliga skrifter för de egna medlemmarna och som tar betalt av människor som vill förkovra sig i läran. Om skräckhistorierna om vad som kan hända avhoppare är sanna har jag ingen aning om och det vore fel att uttala sig om det. Däremot har jag dessvärre tvingats skaffa mig viss erfarenhet av drogrehabilitering och psykiatri och kan lugnt säga att både läran bakom narconon och smömoset om psykatrin som skadlig och förfärlig, är rena rama skämtet. Och att man snarast mörkar att KMR och Narconon är delar av samma rörelse är skumt. Hur man ska tolka mina politikerkollegors agerande är därför svårt att se. Menar folkpartisten och moderaten att det kan ligga något i tankar om en rymdkejsare som levde för 75 miljoner år sedan?

1 kommentar:

Em sa...

Både Iwa och Adly är idioter, inte alls förvånande att de uttalar sig så.