03 februari 2009

Folkpartiets ovetenskapliga skola.

Då och då håller jag med folkpartisterna. Som Nyamko idag när hon snackade om Rosengård på radion. Men skenliberalernas skolpolitik är en intellektuell härdsmälta. Kolla här. Lyllos mig som är med i ett parti som står för en vetenskaplig syn i frågan och inte en massa känslopladder om det "svenska". Det är så enkelt att man blir förvånad att inte alla fattar. Ska du lära dig matte, knyta skorna, dansa balett eller vad fan som helst, så är det en fördel om du fattar vad läraren säger till dig. På jobbet har kvaliteten på verksamheten såklart ökat megamax sedan F började och kunde visa, peka, prata och sjunga på en fläckfri arabiska. Att jag pratat danska i flera veckor på jobbet. är inte för att jag tycker att det är så skoj, utan för att det är lille A:s bästa språk. Förskolegrupper och skolundervisning med andra undervisningsspråk har funnits i alla tider, här I Malmö, precis som på andra håll i världen. I den av folkpartisterna så omhuldade skolan i Finland, inte minst. I Malmö är andelen arabisktalande långt större än andelen svensktalande i Finland. Kanske kan folkpartiklarna dra nån slutsats av det?

1 kommentar:

hondjuret sa...

*suckar djupt*
Ibland undrar man _verkligen_ hur folk är funtade. Skulle det vara så fel, göra så ont, att ta till sig f a k t a? Och då menar jag fakta från _modern_ tid - inte artonhundratalet!!!
Skolpolitiker är ibland (ofta) så verklighetsfrämmande att man blir ordentligt mörkrädd!!!