21 juli 2008

Semester!

Sönerna är här och vi uppdaterar oss. Minstebror blir glad över att S gillade örhängena, vilka ser ut som klasar med rönnbär. Mellanbror berättar om att dom varit ute och vandrat en sväng på Skåneleden (mammasemestern verkar ha varit aktivitet 24/7). Senast jag var och vandrade på leden var i augusti 2003, med äldstebror. Det var inte värst kul, men vi behövde komma bort en stund. Vid Hyby gick vi fel, så vi hamnade inne på Benny Anderssons hästgård. Benny var inte hemma (tror jag) inte hästarna heller, men jag kände igen huset från tidningen. Under hela turen bombade dåvarande sambon mig med sms, i vilka jag uppmanades att inte lämna henne, något som jag äntligen tagit mig mod till att göra på morgonen innan vi for från stan. Äldstebror och jag sov i vindskydd i närheten av Sturup och gjorde upp en brasa som värmde gott i den svala augustinatten. På morgonen föll jag tillföga för nuvarande exets tjat och sonen och jag tog bussen hem från Genarp.
Vad jag ville säga med detta?
Man får lov att ta det lugnt på semestern, däremot ska man inte försöka igen med ett ex som inte tycker om en som man är. Och så vill jag se mamma Mia och kanske klappa en häst.

Inga kommentarer: