04 juli 2008

Publicerad.

Idag publicerades min debattartikel i sydsvenskan. Ser man på. Några andra ord av mig har sen kongressen valsat runt i SvD, G-P och till slut i tidningen grönt. Så här är det korrekta citatet: som jag ser det finns bara två grupper som är vinnare om medborgarlön införs: män i patriarkala kulturer, som kan ha kvinnan hemma mot betalning, till och med utan krav på att familjen ska ha små barn och aktiva missbrukare, som kan finansiera sitt missbruk utan att behöva förnedra sig inför en sockärring. Den sista bisatsen är ironi, får jag tillägga. Och medborgarlön är alltså ett förslag om ovillkorade pengar för den som valt bort eller hamnat utanför egen försörjning. Ett mycket märkligt förslag. Konstigt, even;)

Igår: god grillad mat och kall dryck i vännen Anders trädgård. Prat om livet och politiken och en krocketmatch som jag och lari knappt förlorade. Under cykelturen hem pratade jag med hon som gör mig levande och lycklig.

Inga kommentarer: