08 juli 2008

Livet ut.

Hon tycker om mig som jag är, min älskade S. Det är så att jag får gnugga sömnen ur ögonen, skaka på huvudet och nypa mig i armen för att fatta att det är sant.
Som jag är, inte med en massa önskemål om ändringar och tillägg.
Och min älskade, jag älskar dig lika mycket tillbaks. Du är sann, ärlig och dina ögon utstrålar lugn, analys och trovärdighet. Och du är den vackraste människa jag sett, förutom mina barn. Hos dig finns inte ett uns av oärlighet eller dolda agendor. Det har varit svårt, men jag har lärt mig att förstå det. Mina ord, mina ständiga följeslagare, strejkar vid tanken på att behöva uttrycka något så stort. Så bara en sak: nu fattar jag vad de romantiska filmerna med lyckliga slut handlar om. Din så länge du vill ha mig. Och jag vill ha dig livet ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*ler*
Verkar som om det finns en till förutom underskriven som kommit att omvärdera det som hittills varit sanningen. Tänk att kärlek fanns sådär som alla andra sagt!! Förunderligt, märkligt.

Grattis, eller vad säger man?

Anders sa...

Vi gratulerar varandra, såklart!

hondjuret sa...

Härlig läsning! =)
Grattis!!!

Anonym sa...

Till slut hittar alla hem...Grattis:)det är du värd!