22 juli 2008

Lekplatsen, Uffe och en ny mansroll.

Idag tog vi oss ut ur huset i alla fall och bort till biblioteket och sagolekplatsen. Jag lånade (efter vånda) Lundells ny och man känner liksom igen sig om man säger så. En manlig huvudperson i Lundells ålder (no shit), som bor precis där han bor lägrar unga damer och funderar på livet och världen, mest i backspegeln, men det får man väl när man snart är 60. Lundell är född samma år som Bruce, Göran P och Carl Bildt. Mer bevis än så för att age is just a number får man inte. om Lundell och nån ung donna har ömsesidigt utbyte av varandras kroppar och själar så har jag inget problem med det. På sant skiter jag i vilket. Mellanbror läste manga och minstebror hittade några klasskamater att jaga och jagas av. Det var trevliga timmar. Ingen middag lagades, utan det bjöds på la empanada.
På lekplatsen gick det kanske 25 mammor på varje pappa och alla fäder utom jag tillhörde en traditionell kärnfamilj, för allt jag kunde se. Så jävla mycket har inte hänt med mansrollen, kära aftonbladet. Kul med aftonbladet, förresten, samma dubbelmoral som alltid. Man propagerar för en ny mansroll i en bilaga om barn och relationer som heter KVINNA. Snyggt jobbat.

Inga kommentarer: